Alla inlägg den 31 mars 2008

Av Anna* - 31 mars 2008 01:58

Nu är det sista chansen att rösta. Imorgon är det en ny omgång som kommer att finnas tillgänglig under hela April månad. Nu är det sista dagen i mars och imorgon kommer jag att kommentera omröstningen.


Passa på att göra din röst hörd och bidra till att svaret blir så fullkomligt som möjligt.


Allt gott och tack för att du röstar!


Anna*

Av Anna* - 31 mars 2008 01:19
    My Redeemer lives

15 Om din broder har gjort något orätt mot dig, så gå till honom enskilt och påpeka hans fel. Om han lyssnar på dig och bekänner har du vunnit tillbaka din broder.

 16 Men om han inte gör det, så ta med dig en eller två personer och försök att tillsammans med dem få honom på bättre tankar.

 17 Om han fortfarande vägrar att lyssna ska du ta upp fallet i församlingen. Och om församlingen ger dig rätt, men han inte vill acceptera det, så behandla honom som gudlös och otroende.

 18 Och jag säger er: vad ni binder på jorden är bundet i himlen, och vad ni löser på jorden är löst i himlen.

 19 Jag säger er också detta: om två av er kommer överens om att be om något här på jorden, så ska min Far i himlen göra det för er.

 20 För där två eller tre samlas därför att de tillhör mig, där ska jag vara med dem.


Ibland händer det att människor behandlar oss illa. Om vi försöker prata med dem och de inte vill lyssna så ger Gud oss direktiv för hur vi ska bete oss. Om vi följer kristna principer så kommer vi också att få gehör för det vi gör och säger.


Det är ett milt ord som stillar vrede och når fram till människohjärtan. Samtidigt har vi fått makt att binda och lösa. Vi har fått makt att säga ifrån och komma överens med andra kristna om att be över något som berör oss eller något annat på jorden och då har vi fått löftet att Gud också ska göra det åt oss. 


Där två eller tre av Guds barn samlas  - finns Hans nåd mitt ibland oss och Jesus själv kommer att vara där hos oss hela tiden. När vi väljer att bära varandras bördor, vare sig det handlar om att bli felbehandlad eller om det handlar om andra svårigheter som vi råkat på genom livet själv.


Där vi kommer överens om att be för något och vi verkligen ber av hela vårt hjärta med uppriktig kärlek så händer det mäktiga ting. Jag tror inte på metoder i något avseende. Däremot tror jag på principer för dessa förändras inte. De står kvar igenom alla tider.



Ovido - Quiz & Flashcards