Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Anna* - 4 mars 2008 01:15

44 Himmelriket är som en skatt som en man upptäcker i en åker. I sin iver säljer han allt han äger för att få tillräckligt med pengar för att kunna köpa åkern och på så sätt få tag i skatten.


Himmelriket är så otroligt dyrbart att vi inte har råd att vänta med att söka det. Vi behöver få tag på himmelriket inom oss för att vi ska hålla ut och nå målet. Vad är vårt mål?


Mitt mål är evigt liv där vi får kompensation för all ondska som vi råkat ur för under vandringen på jorden. Jag tror att himlen är det vackraste, fullkomligaste och mest njutbara som finns. Beskrivningar kan säkert inte göra himmelriket rättvisa för ingen kan föreställa sig något så gott och genomgående gediget fullkomligt.


Den fullständiga harmonin och friden som finns där kan inte beskrivas och inte jämföras med något på jorden. Jag vill dit. Jag vill stå bland de vitklädda som tvättat sina kläder i Jesu blod och som kommit ur det stora lidandet. Jag vill vara med där Jesus torkar alla våra tårar och fyller varje behov.


Därför skulle jag gräva upp en hel åker för att hitta skatten. Jag skulle sälja allt jag har för att hitta den. Men inget av det är längre nödvändigt. Jag får ta emot den utan pengar. Däremot ger jag villigt mitt liv för att få äga skatten.

Ovido - Quiz & Flashcards