Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Anna* - 5 mars 2008 01:26

45 Med himmelriket är det också som när en pärluppköpare är på jakt efter dyrbara pärlor.

 46 Han gör ett verkligt fynd och får tag på en mycket värdefull pärla. Då säljer han allt för att kunna köpa den.


Ibland tror jag att vi tar lite för lätt på saker och ting. När vi blir erbjuden något så kostar det oftast inte så mycket som detta med himlen. Det är ingen skatt i världen som skulle kunna räcka att köpa biljett till himlen och samtidigt ger Gud oss biljetten gratis om vi väljer att ta emot den.


När vi tar emot biljetten kostar det oss mer än vi kan ana för det innebär en hel livsstil och en förvandling som kommer att pågå under resten av våra liv. Ingen blir någonsin färdig under vår jordavandring. Men ändå blir livet mer tillfredsställande ju mer Gud får tag på oss i vardagen.


När vi utvecklar våra starka sidor och uppmuntrar det som är positivt så kommer Gud att leda in oss på rätta vägar för sitt namns skull. Inte för att vi är så duktiga, utan för att Han har bestämt att det ska vara så i begynnelsen och älskar oss så oändligt mycket i nuet.


Gud talar till oss genom bibeln och bönen, samvetet, andra människor och genom naturen. Det finns säkert ännu fler sätt som Han pratar med oss. I tyst samförstånd tiger Han stilla i sin kärlek. Den som umgåtts med Gud i tystnaden vet att den kärleken är väldigt speciell. Den fyller allt tomrum och ger en mättnad som inte kan jämföras med något annat.


Jag fick lov att sälja allt jag ägde för att få tag på pärlan och jag ångrar mig definitivt inte!

Ovido - Quiz & Flashcards