Direktlänk till inlägg 12 augusti 2008

Mark 9:30-32 Förutsäger för andra gången

Av Anna* - 12 augusti 2008 12:20

 30-31 Sedan lämnade Jesus och lärjungarna området och gick genom Galileen. Eftersom han fortfarande hade mycket att undervisa dem om, ville han vara ensam med dem och försökte därför att undvika all uppmärksamhet. Människosonen kommer snart att bli förrådd, sa han, för att förbereda dem på vad som skulle hända. Och man ska döda honom, men tre dagar senare ska han återvända till livet.

 32 Men de förstod inte vad han menade, och de vågade inte heller fråga honom.


Det finns massor av saker som vi inte förstår. Ibland kan vi välja att vara tysta för att vi känner att det skulle vara konstigt att fråga. Jag är övertygad om att det här var ett sådant tillfälle. Det är inte första gången Jesus berättar om att Han ska bli dömd. Därför funderar de på vad det egentligen är Han pratar om.


Jag väljer ofta att vara tyst tills jag vet hur jag själv ska tänka runt en eller annan företeelse. Det är märkligt att stå helt frågande i en situation, men livet är fullt av sådana tillfällen. När vi väljer att låta bli att diskutera det förrän vi har skapat oss en egen uppfattning om det så har vi större auktoritet och förmåga att påverka genom våra ord. Om vi nu vill det.


Det är förståndigt att vara tyst så länge vi inte vet vad det handlar om.

 
 
Ulle

Ulle

1 september 2008 21:19

Det var ett tag sen jag hörde av mig. Förlåt. Jag har fattat det som att du har flera sidor. Tack för allt arbete du gör!

http://vattenslangen.bloggagratis.se

 
Anna*

Anna*

16 september 2008 13:32

Jag har allt samlat på den här hemsidan. Tack för din uppmuntran. Jag kommer att ta tag i bloggandet igen inom kort. Kram

http://www.torpet-edsbyn.se

 
Ulle

Ulle

17 september 2008 17:57

Vad roligt att du svarade. Ta väl hand om dig!

http://vattenslangen.bloggagratis.se

 
Anna*

Anna*

6 oktober 2008 15:57

Här på den sidan finns vår modersida. Därifrån kan man hitta länkar till det mesta, i alla fall inom kort och längst ner i högra spalten här kan du också hitta länkarna till mina övriga sidor. Stor kram, Anna*

http://www.torpet-edsbyn.se

 
Ingen bild

Karin

12 november 2008 18:09

Härligt!!!!!

Karin

 
Ulle

Ulle

9 december 2008 10:56

Grattis på namnsdagen!

http://vattenslangen.bloggagratis.se

 
Bimbo Boy

Bimbo Boy

19 januari 2009 11:17

Kram :)

http://www.bimboboy.com/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna* - 11 augusti 2008 12:08

 25 Jesus såg att folk nu kom springande från alla håll. Då tillrättavisade han den onde anden: Du döve och stumme ande, sa han, jag befaller dig att komma ut ur detta barn och aldrig mer fara in i honom!  26 Anden skrek då vilt och började rycka och...

Av Anna* - 10 augusti 2008 12:00

 14 Nedanför berget hade mycket folk samlats, och resten av lärjungarna hade råkat i diskussion med några judiska ledare.  15 När de fick se Jesus komma gående blev de häpna och sprang fram till honom för att hälsa på honom.  16 Vad är det ni diskut...

Av Anna* - 9 augusti 2008 11:36

 9 När de gick ner för bergssluttningen befallde Jesus dem att inte med ett ord nämna om vad de sett, förrän Människosonen uppstått från de döda.  10 Därför höll de det för sig själva, men talade ofta om det och undrade vad han menade med att uppstå ...

Av Anna* - 8 augusti 2008 11:26

 1 Jesus sa vidare till dem: Några av er som står här nu, kommer att leva kvar och få se Guds rike komma med väldig kraft.   2 Sex dagar senare tog Jesus med sig Petrus, Jakob och Johannes till toppen av ett högt berg.Plötsligt förändrades hans utsee...

Av Anna* - 7 augusti 2008 11:13

 36 Vad hjälper det en människa om hon vinner hela världen men samtidigt får betala med sitt liv?  37 Finns det något som är mer värt än du själv?  38 Den som skäms för mig och de ord jag talar inför dessa gudlösa människor, för honom ska Människoso...

Ovido - Quiz & Flashcards