Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Anna* - 20 februari 2008 02:24

29 Man kan inte behärska Satans rike utan att först binda Satan. Bara då kan onda andar drivas ut!

 30 Den som inte är för mig är emot mig, och den som inte hjälper mig skadar mig.

 31-32 Till och med hädelse mot mig eller vilken annan synd som helst kan förlåtas. Alla utom en: om man syndar mot den helige Ande, kommer det aldrig att förlåtas, vare sig i denna världen eller i den värld som ska komma.


Hädelse mot den Helige Ande handlar om att kalla Gud för Satan. När vi är så illvilliga att vi inte ens vill låta Gud vara Gud så är det en hädelse. Jag kan inte säga att jag har fullt ljus över detta passage, men den vers som står över detta kan ge lite större förståelse för det som kommer därunder.


Den som inte är för Jesus är emot Honom och den som inte hjälper Jesus, skadar Honom. Detsamma kan sägas om alla människor vi har runt oss. De som inte är för oss de är emot oss och de som inte hjälper oss skadar oss istället.


Det kan vara livsviktigt att se till att vi har en fristad där vi kan känna oss trygga och där vi vet att det inte finns någon som är illvillig eller elak med flit mot oss. Ibland ser livet dystert ut för att vi inte har den fristaden. Därför behöver vi skapa en trygg plats om vi inte har en sådan redan som vi kan dra oss undan till emellanåt.


Behåll ett mjukt och formbart hjärta så kommer du aldrig att kunna häda den Helige Ande!

Ovido - Quiz & Flashcards