Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Anna* - 8 februari 2008 00:31

21 Bröder ska förråda varandra och låta döda varandra, och föräldrar ska förråda sina egna barn. Och barn kommer att göra uppror mot sina föräldrar och ta livet av dem.

 22 Alla kommer att hata er därför att ni tillhör mig. Men de som håller ut till slutet ska bli frälsta.

 23 När ni blir förföljda i en stad så fly till en annan. Men jag försäkrar er att Människosonen kommer att återvända innan ni hunnit till dem alla!

 24 En elev är inte förmer än sin lärare, och en tjänare står inte över sin herre.

 25 Och både eleven och tjänaren får lov att acceptera att det går med dem som med deras lärare och herre. När nu jag, husets herre, har kallats 'Satan

 26 Men var inte rädda för dem som hotar er, för den dag kommer när sanningen ska komma fram! Deras hemliga sammansvärjningar kommer då att dras fram i offentlighetens ljus.

 27 Vad jag nu säger er i mörkret ska ni ropa ut när dagen kommer. Och vad jag viskar i era öron ska ni ropa ut från hustaken!


Det kommer att bli en anarkistisk tid. En tid då respekten smulas sönder mellan vuxna och barn, vuxna gentemot varandra och barn mot varandra. Det kommer en tid då mord sker allt oftare. Vi har redan sett att ondskan vrids upp och att allt sker snabbare än tidigare.


Världen är mer ond idag än för tio år sedan. Den är en mer otrygg plats än någon hade trott för femton år sedan. Då var det inte tal om att ha en sexscen på teve. Idag finns det till och med porr som går på vissa kanaler relativt tidigt på helgerna. Vart har etik och moral tagit vägen?


Allt är okej, allt står väl till, ropas det ut för att lugna människor, men allt står inte väl till. Det är inte meningen att vi ska få lov att utsättas för all orenhet som strömmar ut ur diverse media. Mycket är fint och bra, men det finns också många lågvattenmärken.


Humorprogram som smutskastar och nedvärderar människor. Att göra sig rolig på någon annans bekostnad. Det är inte något jag uppskattar. Då kan jag tänka som så: Tänk om det handlade om mig. Skulle jag gilla om de sa sådana saker om mig? Troligtvis inte. Då ska ingen annan utsättas för det heller.


Nu vet jag att allt detta måste ske, och mycket värre saker också, innan Jesus ska komma tillbaka. Mörkret kommer att bli mörkare och ljuset kommer att stråla allt klarare. Det kommer inte att vara någon tvekan om vad som är gott och ont innan det är färdigt och det är jag innerligt tacksam till Gud för!

Ovido - Quiz & Flashcards