Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Anna* - 11 februari 2008 00:24

40 De som tar emot er, tar emot mig. Och när de tar emot mig, tar de emot Gud som har sänt mig.

 41 Om ni tar emot en profet, därför att han är en gudsman, kommer ni att få samma lön som profeten. Och om ni tar emot goda och rättfärdiga män som lever för Gud, ska ni få samma belöning som de.

 42 Ja, om ni så bara ger ett glas friskt vatten till den minst ansedde av mina efterföljare, därför att han tillhör mig, så ska ni verkligen få lön för det.


Vi känner igen de människor som är hopp bärare. De människor som ger av sitt överflöd för att fylla behov och som behandlar varje människa som de möter som om det var Jesus själv. Dem känner vi igen. Vi känner igen anden i dem på samma sätt som vi känner igen när Gud är mitt ibland oss.


När vi möter människor ska det inte spela någon som helst roll vilken roll eller position de har i samhället. Egentligen ska vi behandla alla med lika stor värdighet. Det är som om vi skulle ha Jesus som gäst. Gud har lovat oss att vi kommer att få lön för allt vi gör för varandra.


Det viktiga är att vi gör det vi vill göra och gör det av hjärtat. Om det inte görs av hjärtat så är det inte värt att vi ens satsar på att försöka. Gud vill ha uppriktiga och ärliga gåvor och offer från vår sida. När vi går med Gud är det inte svårt att bry sig om andra, men det kan kännas svårt att ändå ta steget och bli till välsignelse för någon.


Tänk inte på vad andra ska säga. Gå i frid, med Guds uppbackning och gör det du vill göra i Guds tjänst. Det kommer du att få stor lön för!

Ovido - Quiz & Flashcards