Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Anna* - 13 maj 2008 00:01

19 Efter en lång tid kom deras herre tillbaka från resan och kallade på männen och bad dem redovisa vad de hade gjort med pengarna. 20 Den man som hade fått fem säckar med guldmynt kom då och gav honom tio säckar tillbaka och sa: ’Herre, du gav mig fem säckar med guldmynt. Här har jag tjänat ihop fem till.’ 21 ’Bra!’, sa hans herre. ’Du är en god och pålitlig tjänare. Du har troget förvaltat den lilla summa du fick. Därför ska du få ansvar för mycket mer. Kom in och dela glädjen med mig!’ 22 Sedan kom den man fram som hade fått två säckar med guldmynt, och han rapporterade: ’Herre, du gav mig två säckar med guldmynt att förvalta, och jag har tjänat ihop två till.’ 23 ’Bra!’, sa hans herre. ’Du är en god och pålitlig tjänare. Du har troget förvaltat den lilla summa du fick. Därför ska du få ansvar för mycket mer. Kom in och dela glädjen med mig!’


Ibland undrar jag hur väl vi tar vara på våra förmågor, våra gåvor och vår kallelse. Kanske vi gräver ner det vi kan och låter bli att förmera det. När jag funderar på alla år som jag inte har gjort det jag tycker så mycket om att göra för att all motgång varit för påfrestande, undrar jag hur det hade varit om jag hade haft stöd från någon som jag kunde bolla mina frågor med. En positiv och uppmuntrande människa med en positiv livssyn. Det hade varit fantastiskt.


Idag vet jag att vägen för mig är att bli den personen för andra människor. Jag vägrar att gräva ner mitt pund längre. Jag ska leva till min fulla potential och jag ska göra det som ger mig tillfredsställelse och glädje. Jag tror att det också blir välsignat för andra människor när jag tycker att det är givande och då jag själv utvecklas genom det.


Jag läser just nu massor om personlig utveckling och coaching. Snart är jag färdig coach och blir diplomerad och så småningom certifierad. Det blir en glädjefull dag för mig. Fram till hösten kommer jag att coacha på nätet och se till att det är billigt så att alla som har tillgång till dator och som vill och kan får en möjlighet att få coaching.


I  höst följer jag de allmänna riktlinjerna för livscoacher i allmänhet. Samtidigt kommer hela min arbetssituation att bli tillfredsställande på ett helt nytt sätt och när jag upplever det så känner jag i hela min varelse att Gud uppmuntrar det och står bakom mig i det.


Det är den känslan jag vill hjälpa människor fram till och möjligheten att hitta det som passar bäst på varje område i livet. Det som ger andra samma tillfredsställelse och glädje det har skänkt mig.


Gud är god och Han vill klappa oss på axeln och säga: Väl gjort du gode och trogne tjänare!

Ovido - Quiz & Flashcards