Direktlänk till inlägg 27 juli 2008

Mark 7:20-13 Hyckleri

Av Anna* - 27 juli 2008 02:29

 10 Mose gav er till exempel detta bud från Gud: 'Respektera din far och mor, för den som föraktar sin far eller mor måste dö!

 11 Men ni påstår att det är fullkomligt rätt att strunta i sina behövande föräldrar genom att säga till dem: 'Jag är ledsen, men jag kan inte hjälpa er! Jag har nämligen gett Gud det som jag kunde ha gett er.'

 12-13 Så bryter ni Guds lag för att slå vakt om de regler ni själva hittat på. Och detta är bara ett enda exempel. Det finns många, många fler.


Det finns många saker som har blivit religiösa hinder i människors liv. Det handlar om sådant som är helt ovidkommande och som inte alls har med frälsningen att göra. Ändå kan det uttalas på det sättet. Om du röker kommer du inte till himlen - kan det låta eller om du gör så kommer du inte att bli välsignad.


Det är okej att ha glasögon men inte hörapparat. Det är okej att gå med käpp men inte rullator. Det är okej att vara sjuk bara man proklamerar att man är frisk. Det är okej att vara psykiskt dålig bara man inte pratar om det. Det är okej att söka en pastor men inte en psykolog. Det är okej att söka en tandläkare men inte en terapeut.


Allt sådant är hyckleri. Gud har skapat alla  yrken och alla människor. Han kan sända varje person till rätt plats i rätt tid men det krävs också att vi kan känna efter själv var vi ska vara och när vi ska gå och när vi ska stanna kvar.

 
 
Ingen bild

Bedrövad själ

9 mars 2010 01:43

Hej
Vet att det är konstigt att fråga efter förbön såhär. Men jag hoppas det går bra. I vilket fall så vill jag att du ska be till Gud att om det är så att jag är kallad till att bli missionär, så kan väll Gud befria mig från den kallelsen. För det känns som jag är kallad till att bli missionär men jag vill inte. Har känt så ett tag nu. Jag är djupt kristustroende, och jag försöker leva ett helgat liv, men jag klarar verkligen inte att bli missionär. Svara gärna när du bett. Tack på förhand
Hälsningar/Bedrövad själ

Anna*

2 september 2010 23:33

Vet du? Det viktigaste du ska gå efter är ditt inre vittnesbörd. Gud gör inget emot din vilja. Han kallar inte till något som vi inte klarar av och om du känner att du inte klarar det så är det inte dags eller så är du inte kallad. Du måste ha en visshet i ditt inre innan du ens försöker göra något som du tror är från Gud. Det spelar ingen roll hur många "stora" kristna som sagt något som de säger är profetiskt. Om det inte stämmer överens med ditt eget inre vittnesbörd är det i alla fall inte rätt. Lita på ditt eget innersta och följ ditt hjärtas längtan så kommer du in i det Gud har tänkt för Han verkar i vilja och gärning. Förlåt att det tagit sådan tid att svara. Låt inte din själ vara bedrövad. Du ska se att Gud ger dig rik kompensation för allt som gräsätare, gräsgnagare och gräsbitare förstört. Allt gott, Anna*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna* - 12 augusti 2008 12:20

 30-31 Sedan lämnade Jesus och lärjungarna området och gick genom Galileen. Eftersom han fortfarande hade mycket att undervisa dem om, ville han vara ensam med dem och försökte därför att undvika all uppmärksamhet. Människosonen kommer snart att bli ...

Av Anna* - 11 augusti 2008 12:08

 25 Jesus såg att folk nu kom springande från alla håll. Då tillrättavisade han den onde anden: Du döve och stumme ande, sa han, jag befaller dig att komma ut ur detta barn och aldrig mer fara in i honom!  26 Anden skrek då vilt och började rycka och...

Av Anna* - 10 augusti 2008 12:00

 14 Nedanför berget hade mycket folk samlats, och resten av lärjungarna hade råkat i diskussion med några judiska ledare.  15 När de fick se Jesus komma gående blev de häpna och sprang fram till honom för att hälsa på honom.  16 Vad är det ni diskut...

Av Anna* - 9 augusti 2008 11:36

 9 När de gick ner för bergssluttningen befallde Jesus dem att inte med ett ord nämna om vad de sett, förrän Människosonen uppstått från de döda.  10 Därför höll de det för sig själva, men talade ofta om det och undrade vad han menade med att uppstå ...

Av Anna* - 8 augusti 2008 11:26

 1 Jesus sa vidare till dem: Några av er som står här nu, kommer att leva kvar och få se Guds rike komma med väldig kraft.   2 Sex dagar senare tog Jesus med sig Petrus, Jakob och Johannes till toppen av ett högt berg.Plötsligt förändrades hans utsee...

Ovido - Quiz & Flashcards