Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Anna* - 14 juli 2008 00:40

 25 I folksamlingen fanns en kvinna, som i tolv år lidit av inre blödningar.

 26 Hon hade plågats mycket under åren och behandlats av många läkare. Hon hade använt alla sina pengar för att bli frisk, men hade inte blivit bättre utan snarare sämre.

 27 Nu hade hon hört om alla de märkliga under Jesus hade gjort. Därför trängde hon sig fram bakom honom i folksamlingen och rörde försiktigt vid hans kläder.

 28 Hon tänkte nämligen: Om jag bara kan röra vid hans kläder kommer jag att bli frisk.

 29 Och så snart hon hade rört vid honom, stannade blödningen av och hon visste att hon var frisk.


Jag har fått sträcka mig ut mot Jesus på samma sätt som denna kvinna och ta helande till mig, upprättelse och kraft i svagheten. Jag har fått välja att gå till Jesus med alla mina bekymmer för att få en befrielse från det som annars bara plågat och skadat mig.


Det som andra gjort skulle kunna plåga mig i evighet, och långt efter det att de glömt vad de gjort mot mig. När jag valde att gå vidare och släppa taget om min sorg, plåga och vrede, så blev jag fri från förövarna. Det gjorde att jag förstod för första gången vad Jesus menade.


Det finns helande och upprättelse för varje människa vare sig det handlar om något vi själva gjort eller något andra gjort mot oss. Det finns helande till ande, kropp och själ.


Det som är mer tragiskt än sjukdom och död är om de efterlevande bär vidare på andra sorter av plågor, psykiska eller fysiska, på grund av den ondska som drabbat en närstående. Det finns befrielse från det också.

Ovido - Quiz & Flashcards