Alla inlägg den 2 juli 2008

Av Anna* - 2 juli 2008 22:52

 31-32 Nu kom hans mor och hans bröder till det överfulla huset där han undervisade människorna. Eftersom de själva inte kunde komma in, skickade de bud till honom och bad honom komma ut. Din mor och dina bröder är här utanför och vill träffa dig, sa man till honom.

 33 Men han svarade: Min mor och mina bröder! Vilka är det?

 34 Sedan såg han på dem som stod runt omkring och sa: De här är min mor och mina bröder!

 35 Var och en som gör Guds vilja är min bror och min syster och min mor.


Jesus vidgade vår syn på familjen i och med detta påstående. Vi är Jesu medarvingar och vårt arbete är detsamma som Hans. Vi ska finnas till för varandra och andra. Det är viktigt att vi ser allt vi har runt omkring oss så att vi får en kärlek till alla människor runt omkring oss.


Om våra hjärtan kan vidgas så att vi kan omsluta fler och fler människor kan vi börja bli lik Jesus i Hans stora familj. Det är något som inte bara ger oss själva tillfredsställelse men det förändrar också omgivningen runt omkring oss och ytterst sett blir världen en bättre plats om vi ger vår tid, kärlek och kraft till att förbättra den.


Det krävs bara att vi börjar med oss själva så har vi förbättrat världen avsevärt. När andra ser oss tänds en gnista hos dem och de tar vid och fortsätter. Efter ett tag är vi många och då blir det en hel brand av de små gnistor som sammanstrålar.

Ovido - Quiz & Flashcards