Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Mark 3:20-25 Anklagelser

Av Anna* - 30 juni 2008 22:37

 20 När han återvände till det hus där han bodde började folk på nytt att samlas, och snart var huset så fullt av folk så att varken han eller lärjungarna ens fick tid att äta.

 21 När hans anhöriga hörde det kom de för att försöka ta hand om honom. Han är galen! sa de.

 22 Men de judiska lagexperterna, som hade kommit från Jerusalem, sa: Han är besatt av Satan, de onda andarnas kung. Det är därför som de onda andarna lyder honom.

 23 Jesus kallade då till sig dessa män och med hjälp av exempel som de alla förstod frågade han: Hur kan Satan driva ut Satan?

 24 Ett rike som strider med sig självt kommer att gå under.

 25 Och en familj, där man ständigt och jämt grälar och strider med varandra, kan inte bestå.


För att kunna utstå två människors förakt behöver vi börja med att klara av en människas förakt. Sedan kan det bli två. Därefter klarar vi fler. Efter ett tag kan vi klara av en församlings förakt och sedan en bygds.


När vi går ut med något nationellt så kommer vi också att få respons nationellt. Det kommer vi att klara av också om vi fått träna på det andra tidigare. Det finns alltid människor som tycker annorlunda och som vill vädra sin åsikt trots att den sårar eller skadar andra.


Jag får ha överseende med dem för de vet troligtvis inte bättre och om de är medvetet elaka så får de själva stå för det inför Gud. Därför behöver jag inte bry mig särskilt mycket om det, men det har varit en lång vandring och jag är tacksam för den väg jag fått gå. Idag kan jag se hur den har format mig till en stark och empatisk person.


Gud är god och jag är tacksam att få vara en medmänniska och vän!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna* - 12 augusti 2008 12:20

 30-31 Sedan lämnade Jesus och lärjungarna området och gick genom Galileen. Eftersom han fortfarande hade mycket att undervisa dem om, ville han vara ensam med dem och försökte därför att undvika all uppmärksamhet. Människosonen kommer snart att bli ...

Av Anna* - 11 augusti 2008 12:08

 25 Jesus såg att folk nu kom springande från alla håll. Då tillrättavisade han den onde anden: Du döve och stumme ande, sa han, jag befaller dig att komma ut ur detta barn och aldrig mer fara in i honom!  26 Anden skrek då vilt och började rycka och...

Av Anna* - 10 augusti 2008 12:00

 14 Nedanför berget hade mycket folk samlats, och resten av lärjungarna hade råkat i diskussion med några judiska ledare.  15 När de fick se Jesus komma gående blev de häpna och sprang fram till honom för att hälsa på honom.  16 Vad är det ni diskut...

Av Anna* - 9 augusti 2008 11:36

 9 När de gick ner för bergssluttningen befallde Jesus dem att inte med ett ord nämna om vad de sett, förrän Människosonen uppstått från de döda.  10 Därför höll de det för sig själva, men talade ofta om det och undrade vad han menade med att uppstå ...

Av Anna* - 8 augusti 2008 11:26

 1 Jesus sa vidare till dem: Några av er som står här nu, kommer att leva kvar och få se Guds rike komma med väldig kraft.   2 Sex dagar senare tog Jesus med sig Petrus, Jakob och Johannes till toppen av ett högt berg.Plötsligt förändrades hans utsee...

Ovido - Quiz & Flashcards