Alla inlägg den 19 juni 2008

Av Anna* - 19 juni 2008 17:11

 35 Nästa morgon var han uppe långt före gryningen och gick ensam ut i öknen för att be.

 36-37 Senare gick Simon och de andra ut för att leta reda på honom och när de fann honom sa de: Alla frågar efter dig.

 38 Men han svarade: Vi måste gå till andra städer också och låta dem få del av mitt budskap. Det är därför jag har kommit.

 39 Han vandrade sedan genom hela Galileen och predikade i synagogorna och befriade många från de onda andarnas makt.


När jag läste detta bibelord kom jag att tänka på hur många gånger vi väljer att göra det andra människor vill istället för det vi egentligen borde göra. I dagens stressiga samhälle är det viktigare än någonsin att vi väljer att göra endast det som är bäst, det som ger mycket och det som vi vill och älskar att göra. Då blir det bäst och andra kommer att upptäcka att det finns ett hjärta bakom det.


Jag tycker att det är viktigt att vi umgås med människor som lyfter oss och väljer bort bekantskaper som trycker ner (åtminstone minimerar tiden tillsammans med dessa människor - de kanske är släkt eller gamla vänner =)


När vi väljer att göra det vi tycker är roligt kommer andra att bli avundsjuka och det kan vi inte bli styrda av. Vi kan istället uppmuntra dem att också följa sitt hjärta och göra det bästa av situationen. Om de väljer att låta bli får vi gå vidare ändå och göra det vi behöver göra.


Gud välsignar det vi gör av hjärtat! Så gå ut och gör det du tycker om att göra, det du gör väl och det du längtar efter så ska du se att det blir en succé!

Ovido - Quiz & Flashcards