Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Anna* - 5 augusti 2008 10:42

 27 Sedan lämnade Jesus och hans lärjungar Galileen och gick vidare till byarna kring Caesarea Filippi. Medan de vandrade vägen fram frågade han dem: Vem tror människorna att jag är? Vad säger de om mig?

 28 Några säger att du är Johannes döparen, svarade lärjungarna. Och andra säger att du är Elia eller någon annan av de gamla profeterna som har uppstått igen.

 29 Då frågade han: Vem tror ni att jag är? Petrus svarade: Du är Messias.

 30 Men Jesus förbjöd dem strängt att tala om det för någon.


Att tro måste uppenbaras i varje människas hjärta av Gud själv. Det har aldrig skett och kommer aldrig att ske att någon kan få någon annan att tro. Jag har min tro och om någon är intresserad av att läsa så må de göra det.


Jag är inte av uppfattningen att min tro ska frälsa någon annan. Så dum är jag inte. Jag kan bara dela med mig av min glädje och tacksamhet för att jag har fått en enorm gåva som varit till stor glädje för mig under många år nu.


Sedan håller jag inte med om religiösa föreställningar, men det är en annan sak och det kan läsas i bloggen lite varstans.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards