Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Anna* - 10 augusti 2008 12:00

 14 Nedanför berget hade mycket folk samlats, och resten av lärjungarna hade råkat i diskussion med några judiska ledare.

 15 När de fick se Jesus komma gående blev de häpna och sprang fram till honom för att hälsa på honom.

 16 Vad är det ni diskuterar? frågade han.

 17 En man i folkhopen sa då: Mästare, jag har tagit min pojke med mig hit för att du skulle bota honom. Han kan inte tala eftersom han är besatt av en ond ande.

 18 Och varje gång anden går till attack, slår den honom till marken och får honom att tugga fradga och gnissla tänder, och han blir alldeles stel. Därför bad jag dina lärjungar att driva ut den onde anden, men de kunde inte det.

 19 Ska ni då aldrig börja tro, utbrast Jesus. Hur länge måste jag vara tillsammans med er innan ni lär er det? Kom hit med pojken.

 20 Då kom de fram med pojken. Men när han fick se Jesus ryckte och slet anden i honom, och han föll till marken i krampryckningar och fradgan skummade runt munnen på honom.

 21 Hur länge har det här hållit på? frågade Jesus fadern. Han svarade: Sedan han var mycket liten.

 22 Ofta får den onde anden honom att falla i elden eller i vattnet för att ta död på honom. Hjälp oss, om du kan!

 23 Om jag kan? svarade Jesus. Allt är möjligt om du tror på mig.

 24 Jag tror, utropade fadern. Hjälp min otro! 


Tro är inget vi presterar. Tro är också givet till oss. Denna pappa var utom sig av nöd för denne pojke. Han gjorde vad som helst för att rädda sonens liv. När pappan för pojken till Jesus vet han att det inte finns någon förutom Jesus som skulle kunna hjälpa pojken. Därför ber pappan om hjälp och inte bara hjälp för pojken utan också hjälp att tro.


Det är tillräckligt!


Du behöver inte ha tro för ett helande eller befrielse. Du behöver inte ha tro för att en situation ska förändras. Du behöver bara göra det du innerst inne känner att du ska göra. Du behöver lyssna till din inre vägledning. Gör det som kommer att sätta dig fri. Gör det som kommer att ge dig mer frid i tillvaron. Gör det som glädjer dig.


Gud vill se dig glad!  Han vill inte se att någon plågas till ande, själ eller kropp. Jesus ord är talande när Han frågar hur länge har grabben plågats så svårt. Inte en dag vill Gud att vi ska ha det så tufft. Han vill att vi ska få ett gott liv på jorden!


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards